Prins -vsi

logo_vsi[1]

VSI PRINS – ROZWIĄZANIE DLA WYMAGAJĄCYCH

VSI to najnowocześniejszy na rynku holenderski system sekwencyjnego wtrysku gazu w pełni podległy zasilaniu benzynowemu. Producent nie oferuje nakładki na podstawowe zasilanie benzynowe jak wszyscy na rynku. Konwersja zasilania polega jedynie na zmianie rodzaju paliwa bez konieczności budowania dodatkowego programu – mapy. Unikalne oprogramowanie, reduktor przygotowany do silników 400 konnych oraz japońskie wtryskiwacze KEIHIN które jako jedyne na rynku posiadają charakterystykę identyczną z benzynowymi zdecydowanie wyróżniają to rozwiązanie od innych. Jedynym parametrem sterującym wtryskiwaczami gazowymi jest czas otwarcia wtryskiwaczy benzynowych.

Cechy tego rozwiązania to:

  • Praktyczne programowanie systemu
  • Pełna podległość sterownikowi benzynowemu – przy programowaniu nie tworzy się „mapy” gazowej
  • Współpraca z silnikami wolnossącymi i turbo o mocy do 400 KM
  • Kompatybilny z protokołem EOBD
  • Wtryskiwacze gazowe japońskiej firmy KEIHIN
  • Rozbudowany system autodiagnozy
  • Ergonomiczny przełącznik ze wskazaniem poziomu gazu
  • Automatyczne przejście na zasilanie benzynowe po wyczerpaniu gazu

Elementy instalacji:

Sterownik LPG
Sterownik LPG
Filtr fazy lotnej.
Filtr fazy lotnej
Wtryskiwacze LPG.
Wtryskiwacze LPG

Zasada działania: Gaz w fazie ciekłej poprzez filtr dostaje się do reduktora. Reduktor spełnia w instalacji dwa zadania. Pierwsze to zmiana stanu skupienia z ciekłej na lotną a drugie to utrzymanie w instalacji zadanego ciśnienia gazu. Ciśnienie to jest stałe, bez względu na zmianę obciążenia silnika. Reduktor jako jedyny na rynku nie wymaga podłączenia podciśnienia z kolektora dolotowego, a ciśnienie przy największych obciążenia zmienia się w maksymalnej tolerancji 10%. Następnie gaz po oczyszczeniu w filtrze fazy lotnej doprowadzany jest do wtryskiwaczy gazowych kierowanych jednostką sterującą. Jedynym sygnałem sterującym jest czas otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. Czas wtrysku wyliczany jest niezależnie dla każdego cylindra. System obsługuje on samochody z silnikami od 3 do 8 cylindrów i mocą do 400 KM.

Adaptacja pojazdu do zasilania gazowego za pomocą systemu to:

  • Dynamika jazdy porównywalna z zasilaniem benzynowym
  • Pełne bezpieczeństwo silnika i turbosprężarki
  • Obsługa okresowa instalacji zgodna z zaleceniami serwisowymi producenta samochodu
  • Spełnienie norm emisji spalin EURO 4
  • Estetyczny przełącznik wielofunkcyjny
  • Automatyczne przejście na zasilanie benzynowe po wyczerpaniu gazu